Till textinnehållet på sidan. Tryck Alt+S

Upptäck Mobilbanken

Skaka fram saldot, beställ Mobilt BankID och Swish direkt i Mobilbanken. Nu är även Mobilt BankID förvalt vid inloggning och personnumret sparas automatiskt.
Behöver du hjälp att komma igång? Ring Starthjälpen 0771-60 65 02. Öppet vardagar 09-18.

Ladda ner

Stäng

1. Ladda ner appen

Ladda ner appen för:

Sök på Swedbank om du är kund i Swedbank. Är du sparbankskund söker du på Sparbanken.

Sök på Sparbanken om du är sparbankskund. Är du kund i Swedbank söker du på Swedbank.

2. Öppna appen

Tryck på ikonen för appen. Följ instruktionerna på skärmen.

Tryck på ikonen för appen och välj din Sparbank. Följ instruktionerna på skärmen.

3. Logga in

Det finns tre olika sätt att logga in: Mobilt BankID, säkerhetsdosa och personlig kod.

 

Spontanspara när
du är på språng

Vardagen är full av sparchanser. I Mobilbanken kan du nu spontanspara utan att logga in. När du aktiverar Spontanspar väljer du sparkonto. Sedan är det bara att dra med fingret på skärmen efter att du har kollat snabbsaldot.
Enkelt och smidigt.

Stäng

Spontanspar

Gör vardagen enklare med Mobilbanken

Sköt dina bankärenden när och var du vill. Mobilbanken har mängder av smarta funktioner. Skaka fram saldot i kassakön och betala räkningar med OCR-skanner. Spontanspara direkt, utan att logga in och handla med fonder i ditt investeringssparande (ISK). Nu är även Mobilt BankID förvalt vid inloggning och personnumret sparas automatiskt. Det finns många fördelar med att ha banken i fickan.

Bläddra vidare och läs mer om smarta funktioner och nyheter i Mobilbanken.

Nyheter i Mobilbanken

För att förenkla inloggningen sparas ditt personnummer och kommer att vara ifyllt nästa gång du loggar in. Mobilt BankID är det förvalda inloggningssättet. Saknar du Mobilt BankID kan du beställa det direkt i appen.

Vi har även nyheter när det gäller sparande. Du kan köpa, byta och sälja fonder samt se orderstatus på Investeringssparkonton (ISK) och prenumerera på aktieanalysnotiser.

Längre ner på sidan kan du läsa mer om hur nyheterna fungerar.

Få grepp om ekonomin

Under Ekonomisk översikt är dina konton och lån samlade på ett och samma ställe, så att du alltid har en samlad bild av din privatekonomi. Här kan du även se dina kortköp, köp- och kreditgräns, utnyttjad kredit och tillgängligt belopp. Det är dessutom enkelt att snabbt få saldobesked direkt från startsidan. Det är bara att skaka mobilen!

Enkla betalningar när det passar dig bäst

Med Mobilbanken sköter du räkningar och e-fakturor på dina villkor. Du kan när som helst gå in och ändra eller ta bort en betalning. För extra smidig hantering kan du betala räkningar med OCR-skanner.

Med e-fakturor skickas räkningen direkt till mobilbanken med alla uppgifter ifyllda i förväg. Allt du behöver göra är att öppna meddelandet om inkommen faktura och godkänna den. Tryck på Visa faktura för att se hela fakturan.

Smidigare överföringar

Gör överföringar mellan egna och andras konton när det passar dig bäst. Du har samma mottagarlista i mobilbanken som i din internetbank och du får alltid en bekräftelse när överföringen är genomförd.

Om du ska flytta pengar mellan dina egna konton under ekonomisk översikt är det bara att dra med fingret och släppa. Snabbt och enkelt!

Spara och placera

I Spara och placera får du en bra översikt över dina innehav och kan handla med värdepapper, fonder och inom Investeringssparkonton (ISK). Du kan även se innehaven på kapitalförsäkringar och enkelt spontanspara utan att logga in.

Genom att skapa en favoritlista väljer du vilka värdepapper eller fonder du vill hålla koll på och kan i realtid följa kursernas utveckling och jämföra mot index eller andra värdepapper.

Dessutom kan du ta del av analyser, nyheter och rekommendationer i vår webb-tv-kanal Swedbank Direkt.

Andra smarta funktioner

Mobilbanken har fler fördelar! I appen kan du snabbt och enkelt ladda ditt eller någon annans kontantkort för mobil eller bredband. Om du behöver kontakta oss finns all information om öppettider, adresser och telefonnummer här. Under bolånekalkyl kan du räkna på dina boendekostnader och kolla in aktuella räntor. Nu finns det ännu fler push-notiser för att hålla dig uppdaterad, som vid avvisad betalning, ny e-faktura och aktieanalysbevakningar.

Och det slutar inte där. Längre ner på sidan hittar du ännu fler smarta funktioner och kan läsa om hur du använder dem.

Pris

Grundpriset för Mobilbanken är 0 kr. Pris för tillvalstjänster tillkommer.

Så använder du appen

Mobilbanken för iPhone och Android har flera smarta funktioner som gör det enkelt att sköta dina ärenden i mobilen. Här kan du läsa mer om hur de fungerar.

  • Inställningar

  • Ekonomisk översikt

  • Betala och överföra

  • Spara och placera

  • Räntor valutor och kalkyler

  • Ladda kontantkort

De vanligaste frågorna

  1. 1

    Vem kan använda appen?

    Du behöver vara privatperson och ha fyllt 18 år för att använda appen. För att kunna betala räkningar och göra överföringar till andras konton i appen behöver du ha tjänsten internetbetalning.

  2. 2

    Vad kan jag göra i värdepapperstjänsten?

    I värdepapperstjänsten kan du bland annat köpa och sälja värdepapper, hålla koll på innehav och följa börskurserna. Är du inloggad ser du alla kurser i realtid. Du kan också ta del av våra analytikers rekommendationer och analyser via vår direktsända webbtv-sändning Swedbank Direkt (TV).

  3. 3

    Vad gör jag om min dosa skulle spärras/blockeras?

    Om tre felaktiga koder matas in i dosan, spärras/blockeras din dosa av säkerhetsskäl. Texten BLOCKERAD visas och viktigt att du inte försöker trycka på dosans knappar. Dosan kan då bli totalblockerad vilket betyder att den inte kan användas mer, utan måste bytas ut. För att spärrhäva dosan kontaktar du telefonbanken på 0771-22 11 22 eller besöker ett bankkontor.

  4. 4

    Är appen säker?

    För att komma åt dina konton i appen behöver du identifiera dig, precis som du gör på bankkontoret. Det gör du när du loggar in med personlig kod, Mobilt BankID eller säkerhetsdosa. Du är alltid inloggad med en krypterad anslutning när du loggat in med personlig kod, Mobilt BankID eller säkerhetsdosa. Våra säkerhetslösningar består av utvalda delar som skapar det skydd du som kund behöver för att säkert kunna utföra dina bankärenden i mobilen. Vi följer kontinuerligt med i utvecklingen av säkerhetslösningar och utsätter regelbundet våra system för omfattande tester.

  5. 5

    Hur fungerar OCR-skannern?

    När du betalar räkningar trycker du på kameraikonen. Sen skannar du in OCR-numret, belopp och bankgiro- eller plusgironumret genom att sikta med kameran. Din telefonkamera måste ha autofokus för att OCR-skanner ska vara tillgänglig och fungera i appen.

  6. 6

    Hur beställer jag Mobilt BankID?

    1. Ladda ner BankID säkerhetsapp i App Store, Google Play eller Windows Store
    2. Beställa Mobilt BankID i Mobilbanken (under Inställningar eller Betala & överföra, internetbanken eller på bankkontoret
    3. Skapa en säkerhetskod som du använder sen när du använder Mobilt BankID

Behöver du hjälp att komma igång?
Ring Starthjälpen på 0771 - 60 65 02

Starthjälpen hjälper dig att komma igång med mobila tjänster. Öppet vardagar 09-18, med undantag för storhelger.

För övriga frågor och teknisk support, ring Support internet-och mobiltjänster på 0771-22 11 22 val 3#. Öppet alla dagar 07-23, med undantag för storhelger.

Vi har fler appar

Det finns flera vägar till en enklare kontakt med banken.
Här är olika appar och tjänster som kan göra din vardag enklare.

foretag

Mobilbanken privat för iPad

ung

Mobilbanken ung

Mobilbanken företag

Mobilbanken företag

Bank-id

Mobilt BankID

Stäng Skriv ut