Till textinnehållet på sidan. Tryck Alt+S

Det är enkelt att ringa oss! 0771-22 11 22

Prata med oss på telefonbanken mellan 7 och 23 eller gör dina ärenden själv dygnet runt.

Anslut dig i internetbanken

Anslut dig i internetbanken
Du identifierar dig till telefonbanken med din personliga kod.
Beställ personlig kod i internetbanken

Anslut dig på kontor

Anslut dig på kontor
Du identifierar dig till telefonbanken med din personliga kod. Du kan skaffa en personlig kod på ett bankkontor.
Hitta bankkontor
Stäng
 

Få en ekonomisk genomgång

Du får hjälp av våra rådgivare att gå igenom din ekonomi och får förslag på om något kan bli bättre. Det kan vara allt från bolån och försäkringar till sparande och pension. Vi hjälper dig gärna med hela din ekonomi.

Vill du veta mer? Bläddra vidare!

Få hjälp med vardagsärenden

Behöver du hjälp med kortet, vill du ha vägledning i internet- eller mobilbanken eller har du andra frågor om din vardagsekonomi? Hör av dig till oss.

Gör ärenden själv

Snabba ärenden fixar du själv dygnet runt i telefonbankens självbetjäning. Du kollar saldo, gör överföringar och laddar kontantkortet till mobilen.

Fler digitala tjänster

Vi har fler smarta digitala tjänster som komplement till telefonbanken. Bland annat internetbanken, där du betalar räkningar, tecknar försäkringar och ser över dina lån när det passar dig. I Mobilbanken gör du många av de ärenden som du normalt gör i internetbanken, direkt i mobilen eller i surfplattan när det passar dig bäst.

Pris

Tjänsten är kostnadsfri. Du betalar din teleoperatör för uppkoppling och samtalstid. För vissa tjänster betalar du ett pris, till exempel aktiehandel och utlandsbetalningar.

Så här använder du telefonbanken

Via telefonbanken sköter du din ekonomi precis som på bankkontoret. Här kan du läsa mer om hur tjänsten fungerar.

  • Vanliga tjänster i självbetjäningen

  • Köp och sälj fonder

De vanligaste frågorna

  1. 1

    Hur många siffror ska jag ha i min personliga kod till telefonbanken?

    Fem siffror. Koden ska inte vara för enkel som 12345, 11111 eller bestå av delar av ditt personnummer.

  2. 2

    Jag har glömt min kod, vad gör jag?

    Du skaffar en ny kod i Internetbanken, under Tillval – Telefonbanken eller besöker ett av våra bankkontor.


  3. 3

    Hur säker är telefonbanken?

    För att våra tjänster via telefon, mobil eller internet ska vara säkra behöver du legitimera dig och i vissa fall skriva under de uppdrag du ger oss. I telefonbanken legitimerar du dig genom ditt personnummer och din femsiffriga personliga kod.

  4. 4

    Jag har tjänsten snabbsaldo till mobilen och har bytt mobilnummer, vad gör jag?

    Avsluta tjänsten snabbsaldo (72#) som du har kopplat till ditt gamla mobilnummer och anslut tjänsten på nytt till ditt nya mobilnummer.

Kontakta oss

Behöver du hjälp? Ring 0771-22 11 22

Vi hjälper dig med dina frågor, alla dagar 07-23, med undantag för storhelger.

Vi har fler digitala tjänster

Det finns flera vägar till en enklare kontakt med banken.
Här är olika appar och tjänster som kan göra din vardag enklare.

privat

Mobilbanken privat

Mobilbanken företag

Mobilbanken företag

ung

Mobilbanken ung

foretag

Mobilbanken privat för iPad

Bank-id

Mobilt BankID

Stäng Skriv ut