Vi använder kakor (cookies) för att ge dig en bättre upplevelse på webben. Genom att besöka vår webbplats accepterar du vårt användande av kakor.

Till textinnehållet på sidan. Tryck Alt+S
Mobilbanken

Nu kommer en ny version av vår app

Mobilbanken

Vi har börjat uppdatera vår app. I juni kommer alla våra kunder med automatisk uppdatering ha fått den nya versionen. Den får ny design, fler funktioner och det blir enklare att hitta det du söker.
Om du har inställningen automatisk uppdatering av appar på din mobiltelefon, behöver du inte göra någonting. Har du inte automatisk uppdatering, behöver du installera den nya versionen manuellt. Det gör du via App Store eller Google Play.

Under en övergångsperiod finns inte allt på plats i nya appen

Under en övergångsperiod finns inte allt på plats i nya appen

Funktioner som fortfarande är under utveckling:
- Spara och placera
- Administration av ditt barns banktjänster (t ex aktivering av internetbanken ung och Swish)
- Administration av Swish (t ex ändra beloppsbegränsningar)

Under en övergångsperiod finns dessa funktioner i en separat app: Sparbanken spara och placera. Appen laddar du ner via App Store eller Google Play.

Här hittar du mer information om övergångsperioden

Vad är nytt?

Vad är nytt?

  • Ansöka om och få privatlån utbetalt direkt via appen.
  • Kommunicera direkt med oss på banken i appen.
  • Signera avtal och dokument i appen.
  • Nytt utseende och enklare navigering

Guider för vår nya app

Ladda ner

Logga in

Snabbsaldo

Dra och släpp för att snabbt överföra

Betala och överföra

Behöver du hjälp?

Frågor och svar

Här hittar du de vanligaste frågorna om vår app.

Vanliga frågor och svar

Digital Support 0771-97 75 12 svarar på dina frågor om våra digitala tjänster alla dagar dygnet runt, med undantag för storhelger. Du kan även ringa oss om du har förbättringsförslag eller vill lämna en felanmälan.
Har du frågor om BankID ringer du vår BankID-support 010-49 49 188.

Vanliga frågor och svar

Varför uppdaterar Swedbank och sparbankerna sin bank-app för privatpersoner?

Vi vill matcha våra kunders krav och förväntningar, nu lanserar vi en ny version med snyggare design, nya funktioner och det blir enklare att hitta det man söker.

När blir den nya appen tillgänglig för mig?

Vi har påbörjat en gradvis utrullning. Alla våra kunder som har automatisk uppdatering kommer att få den nya appen i början på juni. Har du inte automatisk uppdatering har du sommaren på dig att uppdatera, innan den gamla appen slutar att fungera den 5 september.

 Hur lång tid har jag på mig att uppdatera appen?

Den 5 september kommer den gamla appen att sluta fungera.

Vad är det för skillnad mot den gamla appen, är det några nya funktioner?

  • Ansöka om och få privatlån utbetalt direkt
  • Kommunicera direkt med oss på banken
  • Signera avtal och dokument
  • Nytt utseende och enklare navigering

Hur gör jag för att uppdatera appen?

Om du har inställningen automatisk uppdatering av appar på din mobiltelefon, kommer appen att uppdateras automatiskt. Har du inte automatisk uppdatering, behöver du installera den nya versionen manuellt. Det gör du via App Store eller Google Play. För att se om du har automatisk uppdatering på din iPhone, gå in under Inställningar, iTunes Store och App Store. För att se om du har automatisk uppdatering på din Android, gå in i appen Google Play Butik, Inställningar, Uppdatera appar automatiskt.

Finns alla funktioner i den nya appen?

Under en period kommer alla funktioner inte vara på plats i den nya appen. Funktioner som fortfarande är under utveckling:

  • Spara och placera
  • Administration av ditt barns banktjänster (tex aktivering av internetbanken ung och Swish)
  • Administration av Swish (tex ändra beloppsbegräsningar)

Under en övergångsperiod finns dessa funktioner i en separat app: Swedbank Spara och Placera som du laddar ned via App Store eller Google Play.

Hur laddar jag ned den tillfälliga Swedbank Spara och placera-appen alt Sparbanken Spara och placera-appen?

Via App Store eller Google Play.

Hur länge kommer man behöva ha två appar?

Vi utvecklar så fort vi kan, och före årsskiftet planeras de sista funktionerna vara på plats. Då försvinner den tillfälliga appen Spara och placera.

Varför släpper man en app som inte är helt klar?

De vanligaste och mest använda funktionerna är på plats. Vår app kommer ständigt att utvecklas för att möta våra kunders krav och förväntningar.

Vilka versioner stödjer den nya appen?

För att kunna använda vår app behöver man ha någon av följande:

  • iPhone iOS 9.0, eller senare.
  • Android-mobiler 4.4 eller senare.

Hur blir det med iPad?

Den nya appen kan du använda både i din mobil och i din surfplatta.

Kommer apparna för företag och ung också att uppdateras?

Just nu uppdaterar vi bara för privatpersoner, men vi planerar att uppdatera de andra apparna framöver.

Vem kan använda appen?

Du behöver vara privatperson och ha fyllt 18 år för att använda appen. För att kunna betala räkningar och göra överföringar till andras konton i appen behöver du ha tjänsten internetbetalning.

Är appen säker?

För att komma åt dina konton i appen behöver du identifiera dig, precis som du gör på bankkontoret. Det gör du när du loggar in med Mobilt BankID eller säkerhetsdosa. Du är alltid inloggad med en krypterad anslutning när du loggat in med Mobilt BankID eller säkerhetsdosa. Våra säkerhetslösningar består av utvalda delar som skapar det skydd du som kund behöver för att säkert kunna utföra dina bankärenden i mobilen. Vi följer kontinuerligt med i utvecklingen av säkerhetslösningar och utsätter regelbundet våra system för omfattande tester.

Läs mer om säkerhet här

Hur beställer jag Mobilt BankID?

  1. Ladda ner BankID säkerhetsapp i App Store, Google Play eller Windows Store
  2. Beställ Mobilt BankID i mobilbanken (under Inställningar eller Betala & överföra, internetbanken eller på bankkontoret
  3. Skapa en säkerhetskod som du använder sen när du använder Mobilt BankID

Beställ Mobilt BankID i internetbanken

Stäng Skriv ut